logo
0

Reklamationsret

REKLAMATIONSRET
1.1. De kontraherende parters rettigheder og forpligtelser vedrørende reklamationer er reguleret af gældende lovgivning.
1.2. Sælger er ansvarlig for at sikre, at varen ved modtagelsen er uden fejl og mangler. Særligt garanteres det, at:
  • Varen har de aftalte egenskaber. Hvis ingen aftale er indgået, skal varen opfylde de forventede standarder baseret på producentens beskrivelse og reklamemateriale.
  • Varen er egnet til den tilsigtede brug og overholder standarderne for produkter af samme type.
  • Varen svarer i kvalitet og udførelse til eventuelle prøver eller modeller, som er præsenteret for køberen.
  • Varen leveres i den aftalte mængde, volumen eller vægt.
  • Varen overholder gældende lovgivning.
1.3. Hvis en mangel viser sig inden for **seks måneder efter modtagelsen**, antages det, at varen var defekt ved leveringen.
1.4. Køberen kan kræve garanti for skjulte fejl i henhold til **artikel 1641 i civilloven** og vælge mellem:
  • En reduktion af købesummen.
  • At beholde varen som den er.
  • Fuld tilbagebetaling af købsbeløbet.
1.5. Sælger er ansvarlig for defekter i henhold til producentens garanti og lovbestemte forpligtelser. Køber har ret til at reklamere over fejl i **24 måneder** fra købsdatoen. For erhvervskunder gælder en **garantiperiode på 12 måneder**.
1.6. Køberen kan vælge mellem **reparation eller ombytning af varen**, medmindre dette medfører urimelige omkostninger i forhold til betingelserne i **artikel L. 217-9 i forbrugerkodeksen**.
RETURNERING AF DEFEKTE VARER
Defekte varer skal sendes til sælgers adresse:

Varerne skal køber sende til sælgers adresse:

Cesky velkoobchod s.r.o.
Frantiska Divise 944/1
104 00 Praha 10 - Uhrineves
Tjekkiet
1.7. Reklamationsretten gælder ikke for varer, der er solgt til en nedsat pris på grund af en kendt fejl, eller hvis defekten skyldes almindelig slitage, uagtsom brug eller naturlig forringelse over tid.
1.8. Reklamationer skal indgives til sælger. Hvis en ekstern serviceudbyder er angivet på produktets garantibevis, skal køber dog rette reklamationen direkte til denne serviceudbyder.
1.9. Reklamationer kan indsendes via e-mail til: info@digiexpert.dk
1.10. Køber skal oplyse sælger om den valgte løsning ved reklamation. Når valget er truffet, kan det ikke ændres uden sælgers samtykke. Undtagelsen er tilfælde, hvor køberen kræver reparation af en defekt, der senere viser sig at være uoprettelig.
1.11. Hvis varen er defekt, kan køberen kræve:
  • En ny, fejlfri vare.
  • Udskiftning af en defekt del.
  • Ophævelse af købet, hvis manglen ikke kan udbedres.
Hvis manglen kan afhjælpes uden væsentlig ulempe, har køberen ret til reparation. Hvis fejlen opstår gentagne gange eller er af en mere alvorlig karakter, kan køberen kræve ophævelse af købet.
1.12. Øvrige rettigheder og forpligtelser vedrørende reklamationer følger sælgers **reklamationsprocedure**.
1.13. De produkter, vi tilbyder i e-shoppen, er fra hele EU og underlagt **europæisk distribution**. I nogle tilfælde kan produkterne komme fra en ikke-europæisk distribution, hvor producentens autoriserede garanti ikke dækker varen. I disse tilfælde håndteres reklamationer direkte af sælger.